30 aprilie, Ziua Internationala a Jazzului, sarbatorita la Green Hours

Fotografie0497
Dupa un jam session de cateva ore, a fost nevoie sa chem politia ca sa pot pleca din clubul Green Hours.

Stafful clubului a inchis portile in incercarea de a ma face sa platesc nota de plata in valoare de 54 de lei.

Dupa ce am comunicat situatia telefonic domnului Voicu Radescu, conducatorul asociatiei Green Hours, am sunat la 112 ca sa pot parasi localul impreuna cu colegii mei.

Dialogul cu “domnul Voicu”, dupa cum este d-l Radescu apelat de catre personalul clubului, nu a avut darul sa rezolve situatia.

La Bucuresti, in ziua de 30 aprilie, zeci de muzicieni de jazz au prestat fara sa fie remunerati in timp ce localurile vindeau bautura pentru a face profit.

Situatia minunata a muzicienilor de jazz din Romania este cauzata de modul incert in care sunt organizate evenimentele. O mica fractiune a sumelor alocate pentru jazz ajung la muzicieni, iar in unele cazuri deloc.

About neumanu

new jazz exaction saxophonist producer ilegal în multe stiluri avantpop azza colombodeniro blazzaj avantjazz curtainbust santaneumann futurelectonikfolk electric vulcans zne gefumolimu cuts
This entry was posted in expectoral. Bookmark the permalink.

4 Responses to 30 aprilie, Ziua Internationala a Jazzului, sarbatorita la Green Hours

  1. Reblogged this on iordache and commented:
    Mi se pare strigator la cer ce scrie Edi aici. Personal, stiam ca la Green Hours va fi un concert (la care cu parere de rau nu am fost, avand propriul meu concert – platit – in alta parte) urmat de un jam session. Sa pui muzicienii sa plateasca dupa ce au cantat o noapte intreaga (eu am plecat pe la 5 si clubul era plin) si au umplut clubul este penibil. Nu mai am ce cauta acolo. Faceti-va ordine in ograda, fratilor. Sume fixe, de acum incolo.

  2. Dan says:

    de departe se vede doar o lupta de interese pentru cine pune mana pe bani de la stat …. nu scapam noi de mediocritate asa usor, nu atata timp cat asa zis artisti cu un prosop infasurat pe cap imbracati ca copiii strazii imbibati la refuz de substante scot niste sunete bizare crezand ca tocmai au mai inventat o subramura a jazzului…

  3. Despre uniuni ale muzicienilor a postat ieri A.G. Weinberger un articol care merita citit. Cred ca e pe site-ul grupului “Muzicieni de jazz si blues” sau cam asa ceva. O sa-i dau share daca il mai gasesc. Cat despre evenimentele de miercuri, lucrurile sunt mai simple asa cum se vede si din afis. Acolo scrie clar ca va avea loc un jam session incepand cu ora 11. Cei care participa la jam session nu sunt platiti cu exceptia grupului ce asigura permanenta pe parcursul unei perioade anumite de timp. Uneori, nu totdeauna, cei care canta (subliniez) pe gratis mai primesc bonusuri de tipul free drinks, sandvisuri etc. Acum n-a fost asa din mai multe motive pe care cei mai multi le stim, inclusiv posesorul acestui blog. Comportamentul personalului e departe de a fi prietenos in Green, dar asta nu din cauza “Domnului Voicu”; daca nu stiti, el gestioneaza actualmente doar partea artistica a clubului. Dar, pana la urma, unde ati mai vazut barman sau ospatar care sa te lase sa pleci din local fara sa platesti?
    Mircea Tiberian

  4. neuman says:

    E nefiresc sa ai nevoie de bani ca sa mergi la jam session. La Greenhours inca din 1996 dadeam la fiecare concert din putinii bani pe care ii primeam, inapoi clubului, caci nu e voie cu bautura de acasa. Am cantat de cele mai multe ori pe gratis. Nu vreau sa fiu platit pentru jam, insa merit alt comportament din partea lor. Hulpavi pentru bani. Artistul e acolo sa le faca profit sau ei profita de pe urma prezentei muzicianului? Nu are vreo jena sa imi marturiseasca, cu pumnul sub nas: -Eu nu nu am nici o treaba cu jazzul nenica… Mie imi scoti banu acum! S-a intamplat chiar in seara aia, in fata muzicienilor. Ceva mai scandalos nu am mai vazut niciodata.

Leave a Reply

