A dispărut vreme din viața României Mari

lege1

Îmi amintesc cu duioșie hărțile imense pe care le aduceam cu rândul și puzderiile de date pe care le toceam harnici pentru lecția de istorie. Erau, toate, duble, de parcă am fi manifestat cu toții un soi de ebrietate privind la trecut.

Ziua națională a României este, și ea, exemplară pentru sensul aproximativ asupra istoriei pe care aceasta îl cultivă. Marea Unire este un proces întins pe mai mulți ani și care este sărbătorit, în mod convențional, la 1 decembrie, ziua Adunării Naționale de la Alba Iulia.

Iată însă cum Marea Adunare de la Alba Iulia este stipulată în legea nr 3631 din 11 decembrie 1918 ca fi avut loc la data de 18 noiembrie 1918.

Ca orice credincios de rit vechi care nu se dedă la cozonaci până în ultima clipă, știu să număr până la 13. Am înțeles, trebuie să am răbdare și să aștept, însă de ce istoria trebuie să fie invers experienței mele?

Cercetând datele despre trecerea la calendarul nou, am înțeles geometria temporală, însă am mai aflat ceva interesant: primele 13 zile din aprilie 1919 nu au existat niciodată în România.

Oare ce aniversări ar fi putut fi ocazionate de această gaură neagră?

Ziua națională a banului public? Sau ziua națională a șpăgii, furtului și ciolanului?

About neumanu

new jazz exaction saxophonist producer ilegal în multe stiluri avantpop azza colombodeniro blazzaj avantjazz curtainbust santaneumann futurelectonikfolk electric vulcans zne gefumolimu cuts
This entry was posted in poesmos. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

